Frequently Asked Questions

Selecteer een FAQ categorie

Betalen

Op welke manieren kan ik betalen bij Boekenkraam?
Bij Boekenkraam kunt u betalen via iDEAL, Creditcard en Paypal
Zitten er betaalkosten vast aan iDEAL, Creditcard en Paypal?
Voor iDEAL worden geen extra betaalkosten in rekening gebracht. Voor creditcardbetalingen en Paypal kan Boekenkraam.nl extra kosten in rekening brengen. De kosten worden aan uw bestelling toegevoegd nadat u voor 1 van deze betaalmethodes heeft gekozen dit ziet u als u de optie kiest. Creditcard: € 0,99 Paypal: € 0,99
Hoe werkt Paypal?
Met PayPal kunt u snel en gemakkelijk online geld overmaken en ontvangen. Het is een eenvoudige betaalmethode om (ook internationaal) geld over te maken naar familieleden, vrienden, webshops en websites zoals Marktplaats en eBay. In onze webshop kunt u met Paypal betalen. Selecteer PayPal bij het afrekenen en u wordt gevraagd in te loggen op uw rekening om de betaling te bevestigen. PayPal is veilig: verkopers of webshops krijgen uw gegevens nooit te zien. Bovendien zijn uw aankopen met PayPal Aankoopbescherming beschermd als deze niet geleverd worden of afwijken van de omschrijving van de verkoper. Boekenkraam brengt betaalkosten in rekening voor de optie Paypal namelijk € 0,99
Hoe werkt een Creditcard betaling?
Op Boekenkraam.nl kunt u ook met uw Nederlandse MasterCard of VISA kaart betalen. Dit gebeurt via een SSL-beveiligde server, die uw creditcardgegevens versleuteld verstuurt. * Na verificatie kan uw bestelling direct in behandeling genomen worden. * Uw creditcard gegevens worden beveiligd verstuurd en niet opgeslagen. Boekenkraam brengt betaalkosten in rekening voor de optie Creditcard namelijk € 0,99
Hoe werkt iDEAL?
Met iDEAL kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk online betalen. U rekent af in de vertrouwde internetbankieromgeving van uw eigen bank. Betalen zoals u eigenlijk al gewend bent.

Korting & Acties

Ik heb een kortingscode, hoe gebruik ik die?
In uw winkelmandje kunt u uw kortingscode invullen, de korting zal dan direct worden toegepast op uw bestelling.
Hoe kan het dat jullie zoveel korting geven?
Wij kunnen zoveel korting geven omdat onze boeken licht beschadigd uit de winkel terug zijn gekomen of zijn opgeheven in prijs (Ramsj) en dus niet meer onder de vaste boekenprijs vallen
Hoe kan het dat jullie boeken aanbieden onder de vaste boekenprijs?
Alle boeken welke onder de vaste boekenprijs worden aangeboden zijn (licht) beschadigd of nieuw en in prijs opgeheven door de uitgever.
Hoe werkt 2+1 gratis?
Als u 3 boeken uit deze actie categorie kiest is het voordeligste boek gratis. Bij 6 boeken zijn de 2 voordeligste boeken gratis etc. etc. Bij het retourneren van boeken uit deze actie categorie is het mogelijk dat uw recht op het gratis boek komt te vervallen.
Hoe werkt een kortingsvoucher?
In uw winkelwagen kunt u de code van de kortingsvoucher invoeren waarna de korting van uw totaalbedrag afgetrokken zal worden. Voorwaarden kortingsbon: Is slechts eenmaal geldig en verliest na het definitief maken van een bestelling haar waarde. In het geval dat je je bestelling retourneert is je kortingscode niet opnieuw geldig voor de volgende bestelling. Mogelijk gekoppeld aan een minimale bestelwaarde. Ook nadat je artikelen geretourneerd hebt moet deze minimale bestelwaarde nog steeds behaald worden, anders is de kortingscode niet geldig voor jouw bestelling. Verrekening nadien en uitbetaling in contanten is niet mogelijk. Heeft mogelijk een beperkte geldigheidswaarde.

Mijn bestelling

Ik mis een boek uit mijn bestelling krijg ik die later?
Mocht u een artikel niet hebben ontvangen dan kunt u dit telefonisch of per e-mail aangeven waarna wij dit z.s.m. zullen oplossen door het artikel na te sturen. Indien het boek niet meer op voorraad is dan kunt u het aankoopbedrag op uw rekening gestort krijgen of als u dat wenst een tegoedbon van ons ontvangen. E-mailadres: klantenservice@boekenkraam.nl telefoon nummer: 085-1044813
Ik heb geen bevestiging ontvangen van mijn bestelling wat nu?
Het kan voorkomen dat de bevestiging e-mails in uw map met ongewenste email terecht komt. Mocht dit niet het geval zijn dan kunt u contact opnemen met klantenservice@boekenkraam.nl Als u een account heeft bij ons kunt u de bestelling ook daar terugvinden.
Kan ik nog een boek toevoegen aan mijn bestelling?
Dit is alleen mogelijk als uw bestelling nog niet is verstuurd. Als u contact met ons opneemt via de e-mail en ons uw bestelnummer & het ISBN nummer van het boek doorgeeft kunnen wij het boek aan uw bestelling toevoegen. U zult een bericht met het over te maken bedrag ontvangen om de resterende betaling te voldoen. E-mail adres: klantenservice@boekenkraam.nl
Kan ik boeken reserveren bij boekenkraam?
Nee, om iedereen gelijke kansen te geven op onze lage prijzen kunnen we geen boeken reserveren voor u.
Ik heb een verkeerd boek ontvangen wat nu?
Mocht u een verkeerd boek hebben ontvangen dan kunt u telefonisch of per e-mail contact opnemen waarna wij dit z.s.m. zullen oplossen door het juiste boek op te sturen of indien het boek niet meer op voorraad is dan kunt u het bedrag op uw rekening gestort krijgen of als u dat liever heeft een tegoedbon krijgen. E-mailadres: klantenservice@boekenkraam.nl telefoon nummer: 085-1044813

Producten

Er staat bij een boek dat het licht beschadigd is, wat is de beschadiging?
Onder een lichte beschadiging verstaan wij dat de boeken licht vergeeld kunnen zijn of de boeken hebben knikjes, krasjes, deukjes en/of scheurtjes in de kaft of in de bladzijde. Wij garanderen dat de boeken ongelezen zijn en dat we geen misdrukken of zwaar beschadigde boeken opsturen. Wij specificeren niet per boek wat de exacte beschadiging is.

Retourneren

Ik wil een boek retour sturen wat moet ik doen?
Bij Boekenkraam.nl kunt u een artikel binnen 14 dagen na ontvangst retourneren. Het is wel van belang dat het product in de oorspronkelijke staat is. Producten die gelezen of gebruikt zijn komen niet voor restitutie in aanmerking. Voordat u een artikel retour zendt, moet u contact opnemen met onze klantenservice. Heeft u vragen over de mogelijkheid tot retourneren van uw product? Neem dan contact op met onze klantenservice. Stappenplan retourneren: Wilt u een artikel retourneren? Dan vragen wij u het volgende stappenplan aan te houden. Zo kunnen wij uw retour zo soepel mogelijk afhandelen. 1: Meld bij onze klantenservice dat u een artikel retour wilt sturen. 2: U ontvangt via e-mail een bevestiging van uw verzoek. 3: U ontvangt via e-mail instructies voor de verzending van het artikel. 4: Na ontvangst van uw zending, stuurt Boekenkraam.nl een ontvangstbevestiging via e-mail . 5: Na ontvangst van de retournering storten wij het aankoopbedrag binnen 14 dagen terug. De kosten voor het opsturen van een artikel zijn voor uw rekening.
Ik heb een boek retour gestuurd wanneer wordt mijn geld terug gestort?
Zodra u retourzending in goede orde is ontvangen zal het aankoopbedrag binnen 14 werkdagen op uw rekening terug gestort.
Krijg ik mijn kortingsvoucher terug als ik mijn bestelling retourneer?
Een kortingsvoucher is slechts eenmaal geldig en verliest na het definitief maken van een bestelling haar waarde. In het geval dat je je bestelling retourneert is je kortingscode niet opnieuw geldig voor de volgende bestelling.

Verzending

Wanneer wordt mijn bestelling verwerkt/verstuurd?
Als u de bestelling op een werkdag vóór 14:00 heeft geplaatst zullen wij het dezelfde dag nog versturen
Door welke bezorgdienst zal mijn bestelling worden afgeleverd?
Tijdens het bestelproces bieden wij de mogelijkheid zelf te kiezen door welke bezorgdienst uw bestelling afgeleverd moet worden.
Waar is mijn bestelling?
Nadat u een bestelling heeft geplaatst krijgt u van ons een track & tracé code hiermee kunt u altijd uw bestelling volgen. Is uw bestelling na 5 werkdage nog niet aangekomen? Neem dan contact op met onze klantenservice, dan kunnen wij een onderzoek opstarten E-mail adres: klantenservice@boekenkraam.nl telefoonnummer: 085-1044813
Ik zie dat jullie magazijn in Hilversum gevestigd is, kan ik mijn bestelling hier ook afhalen?
Helaas is het niet mogelijk om bij ons magazijn uw bestelling af te halen.
Is het mogelijk om boeken opengeslagen te verzenden?
Nee wij versturen geen opgengeslagen boeken.
Ik ben mijn track tracé code kwijt wat nu?
Als u bij ons een account heeft dan kunt u de track tracé code in uw account terug vinden. Mocht u geen account hebben dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice die zullen u dan verder helpen. E-mail adres: klantenservice@boekenkraam.nl Telefoonnummer: 085-1044813